Albion Online – planowana aktualizacja Queen, ogromne zmiany w grze!
Nadal odkrywamy sekrety Percivala, który jest w grze od zaledwie miesiąca, a tym czasem ujawnione zostały kluczowe punkty planowanego rozszerzenia o nazwie Queen – jak każda prawdziwa królowa wprowadzi ono sporo zamieszania w naszym małym pikselowym świecie. Podstawową zmianą będzie całkowita przebudowa mapy – tym razem zmiany dotkną Rubieży (koncepcyjna mapa znajduje się w grafice do posta); ich nowy kształt będzie przypominał Ziemie Królewskie, czyli będzie to kształt swoistego „tortu” i podobnie jak w ich przypadku najcenniejsze ziemie będą znajdowały się w pobliżu centrum, którego centrum będzie legendarne miasto Avallon. Zmiana ta wiąże się z „zawaleniem się” portalu w Caerleonie oraz możliwością ponownego przypisania się do portali w pozostałych miastach. Niemniej rola Caerleonu zostanie gruntownie przemyślana i zostanie mu przywrócona ważna rola stolicy w kolejnej aktualizacji.
Drugą, nie mniej ważną zmianą (jeśli nawet nie ważniejszą) jest możliwość swobodnego budowania siedzib gildii na Rubieżach. Jak dla mnie jest to krok w dobrą stronę, ponieważ gra w zapowiedziach była przedstawiana jako duchowy następca Ultimy Online jednak przez początkowe lata rozwoju coraz bardziej się od tego ideału oddalała. Zapewne nie będzie to możliwość absolutnie swobodnego budowania, niemniej akurat ta propozycja wywołała u mnie największy uśmiech i rozmarzenie. Budowa kryjówki będzie wymagała przewiezienia zestawu materiałów, oraz wymagającego ochrony ze strony zainteresowanych graczy rozpoczęcia i zakończenia budowy – ten element ma być zabezpieczeniem przed prowadzeniem wojny podjazdowej i stawianiem od razu silnie ufortyfikowanych kryjówek na terenie wroga (baza może zostać wykryta przez właścicieli terenu i zlikwidowana zanim uzyska pełne zdolności bojowe).
Trzecia i najbardziej kontrowersyjną zmianą jest praktycznie całkowite usunięcie 5 osobowych walk GvG o terytoria – zamiast tego zostanie wprowadzony nowy system bitewny, dzięki któremu w walce o teren udział brać będą mogli nawet wszyscy członkowie gildii, natomiast ludzie którzy nadal szukają tych 5 osobowych wyzwań znajdą je w przeprojektowanym i lepiej dostępnym systemie walk w Kryształowym Wymiarze. Będzie można w nim walczyć niezależnie od tego, czy gildia posiada tereny czy nie oraz (w pewnym zakresie) samemu wyznaczać stawki o jakie toczy się walka.
Wprowadzony zostanie również 2 systemy, które pozwolą lepiej zbalansować walki: po pierwsze inteligentne równoważenie klastrów, gdyż na mapie może pomieścić się tylko określona ilość graczy dlatego do tej pory najprościej było wygrać walkę wprowadzając na mapę swoich sojuszników aż do jej przepełnienia, wówczas wróg nie miał nawet możliwości pojawić się na polu bitwy, w tym momencie do walki zostanie dopuszczona maksimum połowa pojemności klastra na stronę. Drugi system to ujemne i rosnące wraz z ilością osób bonusy po przekroczeniu rozmiaru 25 osób w zergu, co będzie wymagało od dowodzącego rozsądnego dobierania rozmiaru walczącej armii aby te negatywne bonusy nie przekroczyły korzyści wynikających z liczniejszego wojska.
Źródło:
https://albiononline.com/pl/news/devtalk-queen-update-introduction